2/13/2013

Napravite od sebe poželjan "proizvod"



Definirajući sebe moramo ujedno izgraditi i kvalitetan odnos prema sebi. U moru jedinstvenosti, "kloniranih" izgleda i šablona u ponašanju, morate shvatiti da se jedinstveni i biti svjesni vlastite vrijednosti. Svako od nas je obdaren nekim posebnim vještinama i upravo zbog toga smo svi u nečemu nenadmašni. Prvi korak u ličnom PR- u jeste upravo svjesnost "samoprodaje".  Druga lekcija koju je potrebno savladati, jeste razviti svjesnost o sebi kao proizvodu i znati šta nudimo. Bez obzira da li je u pitanju ideja, molba, projekat ili genijalan proizvod koji nudimo, moramo znati da će ih drugi kupiti samo ako smo im prihvatljivi, zanimljivi i ako su prethodno "kupili nas". Naravno, tu je jako bitan i vlastiti identitet, zapravo naše ponašanje, odnos prema drugima, način na koji radimo, naš stil, znanje i naše sposobnosti. Ipak, pri prvom susretu u prvi plan dolazi naša pojavnost, dakle, ipak pred sadržajem prednost ima "pakovanje". Neka vas to ne zavara, jer kasnije će ovo dvoje biti potrebno izjednačiti. 


Ali kako to postići? Sve kritike morate pretvoriti u komplimente i u svakom momentu biti spremni da izbjegnete zamke negativizma. Vi morate biti sami sebi "broj 1", odnosno najvažnija i najvrednija osoba u svom životu. Ako vi ne vjerujete u svoje sposobnosti, neće ni drugi. Ako o sebi razmišljate kao o iskrenom prijatelju, uspješnom menadžeru ili vrijednom zaposleniku, vjerovatno će se i drugi tako odnositi prema vama. Naš izgled, pri tome, mora potpuno odražavati osobine koje želimo ponuditi drugima. Ljudi nam moraju postati važni jer od njih zavisi naš poslovni uspjeh i naša promocija. Jedna od temeljnih vještina koju je potrebno razviti jeste slušanje drugih, jer tako uspostavljate mostove suradnje, a drugi će to znati cijeniti. Mnogi menadžeri su upravo zahvaljujući sposobnosti slušanja postali omiljeni, a istovremeno su mnogo naučili. 


Važno je pri tome da nastojite razumjeti ljude, a ne prigovarati im i kritizirati ih. Da bi vi dobili na važnosti i u drugim ljudima morate probuditi isti osjećaj. Najuspješniji komunikatori postavljaju pitanja i traže mišljenja drugih ljudi. Neka se ljudi u vašem prisustvu osjećaju važno, jer "svako je gospon pod svojim šeširom". Vrlo je bitno ispunjavati svoja obećanja, jer vam moć obećanja može donijeti povjerenje, ali i smanjiti "tržišnu cijenu". 

Jedno pravilo je potrebno posebno upamtiti :"Prodajte se, ali se ne rasprodajite"

To podrazumijeva da čuvate svoje ime, krećete se u društvu u kome želite da vas vide i u kom želite da budete, ostanite vijerni svojim načelima i uvijek budite svoji. Na kraju, što je jako bitno, ne dopustite da drugi upravljaju vama, savjetuje stručnjak za odnose s javnošću, Božo Skoko u "Priručniku za razumijevanje odnosa s javnošću", gdje se šire možete informisati na ovu temu. Iskoristite na pozitivan način svoju različitost, jer gledajući anatomski svi smo mi manje-više jednaki. Ono što nas razlikuje od drugih je u nama, našem mozgu, mislima, ako vam je draže- cijeli jedan neopipljivi kreativni svijet. Stoga, upotrijebite sve svoje potencijale i izgradite vlastiti stil komuniciranja, budite jednostavno ono što jeste- jedinstveni i neponovljivi na ovome svijetu, i to na jedan mudriji način.

Nema komentara:

Objavi komentar