2/16/2013

Komercijalizacija djetinjstva





Djeca počinju svoje potrošačko iskustvo još u prvoj godini života i danas predstavljaju bitnu potrošačku skupinu. Danas djeca žele sve! Godišnji iznos novca koji potroše djeca iznosi oko 40 milijardi dolara. Motivacija usmjeravanja propagande na djecu prije je potrošnja odraslih na koju djeca ispod 12 godina direktno utječu. 

Propagandni utjecaj na djecu vrši se putem interneta, kompjuterskih igrica, igrački, mobilnih telefona, a dodatni problem predstavlja savremena izloženost djece medijima svih vrsta, koje oni u najranijem djetinjstvu počinju i koristiti. Djeca dnevno pregladaju čak preko 3.000 reklamnih poruka koja djecu uče da je život kupovina i dobijanje stvari. Najveću opasnost predstavlja upravo ovo obmanjujuće oglašavanje, jer djeca nemaju moć kritičkog rasuđivanja. 

Na ovaj način zapravo biva "posijana" određena ideja u dječiji mozak dok ono i ne obraća pažnju na to. Svrha ovakvog pristupa jeste rano vezivanje djece za određenu robnu marku, kojoj će ostati odani cijeli život, što je tzv. strategija od "kolijevke do groba". Još jedna pojava jeste dizanje nivoa dječije kulture oblačenja, pa tako imamo slučajeve da djeca žele nositi skupu odjeću i to ne bilo kakvu nego dizajnersku ili odjeću koja nije prikladna za njihov uzrast. Zapravo, sistem vrijednosti koji usvajaju djeca bazira se na samovažnosti, trenutnom zadovoljenju i materijalizmu. 




U materijalističkom svijetu djeci nije dozvoljeno da budu djeca, oni moraju brzo odrasti. Danas je kreativna igra gotovo potpuno potisnuta kod djece, iako je ključna za kognitivni, društveni i emocionalni razvoj djece i to sve zbog komercijalnih medija. 

 Ova pojava se posebno odnosi na društvo Sjedinjenih Američkih Država , a o više o ovoj temi možete naučiti ako pogledate dokumentarni film Djeca potrošači: komercijalizacija djetinjstva (Consuming Kids: The Commercialization of Childhood)

Ovaj zanimljiv dokumentarni film govori o tome čemu su sve djeca u SAD-u izložena od strane medija, odnosno multinacionalnih kompanija koje preko medija nastoje od rođenja, svako dijete pretvoriti u lojalnog potrošača. Više se ne radi samo o tome da se potrošač privlačnim reklama namami na kupnju proizvoda, već o potpunom preodgoju novih generacija. Globalizacijom se čitava stvar proširila i na ostatak svijeta te se slično događa u svim razvijenijim zemljama svijeta. Na žalost, zahvaljujući "blagodatima" globalizacije stvar je odavna prešla granice Amerike i ne treba puno pronicljivosti za vidjeti da se te stvari događaju i oko nas, kao što i ne treba puno maštovitosti za zamisliti da ćemo uskoro svjedočiti i ono što se još nije počelo događati, a obrađeno je u filmu.
























Nema komentara:

Objavi komentar