2/16/2013

Kreativna kriza


Sigurno vam je nekada ponestalo ideja, a bile su vam prijeko potrebne. Za podsticanje kreativnosti postoje brojne metode u zavisnosti kakva vrsta kreativnog rješenja nam je potrebna. Ako je potrebno podstaknuti ljude u vašem poslovnom okruženju, prvenstveno ćete morati zaboraviti kriticizam. Mašta grupe ljudi može se razvijati slobodno samo ako su svi zadovoljni i ako osjećaju povjerenje prema drugim članovima grupe. Prije nego što brainstorming počne, grupa mora ustrajati na tome da niko ne smije kritizirati onoga ko ima ideju, napravi grešku ili jednostavno ode u maštanju izvan svih granica. Najgore što možete uraditi jeste reći: “To je besmisleno!”. Najkreativniji timovi su oni u kojima vlada međusobno povjerenje i gdje se razmjenjuju i raspravljaju ideje. U takmičarskoj okolini informacije ne cirkuliraju slobodno. A to nije pozitivno jer niko nema sve informacije potrebne da se složi slagalica. Koncept pametnog menadžmenta smatra da na pojavu kreativnosti pozitivno utječu zadovoljstvo na poslu te priznanje i nagrada za obavljeni zadatak.



Sljedeće što možete uraditi jeste izazvati intuiciju. Uzmimo za primjer da trebate naziv za novi proizvod. Počnite tako da predstavite imena dosadašnjih proizvoda i nakon toga tražite ideju za ime novog proizvoda. Takva metoda naziva se semantička intuicija. Na primjer cilj je osmisliti naziv za paket kuhinjskih potrepština. Napravite listu riječi povezanih sa kuhinjom i hranom (tava, staklenka, tanjir…) Nakon toga kombinirajte riječi u svim mogućim kombinacijama. Vjerojatno ćete stvoriti novu riječ koja će označavati novi proizvod. Neki od najkreativnijih umova dvadesetog stoljeća prilikom održavanja sastanaka vezanih za novi projekat radili bi pomoću tri uloge. Jedna bi bila sanjar, druga realist i treća kritičar. Ključno je odvojiti različite tipove komentatora, kako bi se svaka ideja nesmetano razvijala. Prvo je potrebno biti vizionar, jer se samo vizije mogu staviti pod povećalo realnosti. Tek nakon toga ideje mogu biti podvrgnute kritici. Ako su stvarno kreativne, tada će se održati do kraja, navodi se na Psiholog.ba

Kreativnost možete probuditi i maštanjem, s ciljem da se oslobodite svakodnevnog načina razmišljanja. Neka istraživanja pokazuju kako inovativan dizajn interijera, prepun šarenih boja potiče kreativnost i produktivnost zaposlenika. Kako biste ipak očuvali kreativnost, entuzijazam i motivaciju u poslu, životu u uredu pokušajte pristupiti na nove, drukčije načine. Za vizuelnu promjenu ureda ne morate trošiti novac, dovoljno je svakih nekoliko sedmica premjestiti fotografije, postere ili umjetnička djela. Čak i najmanja promjena u smještaju stimulirat će osjetila i potaknuti kreativnost, tvrde stručnjaci. Vrlo jednostavna stvar koju možete uraditi jeste da zapisujte sve što vam prođe kroz glavu. Iz mnoštva nevažnih, malih ideja s vremenom će se stvoriti ona velika, prava. Male promjene rutine, poput šetnje, umjesto vožnje do posla, dovest će do novih, kreativnih misli.

Nema komentara:

Objavi komentar