2/15/2013

Dileme vezane za marketing mix



Svi oni koji se bave marketingom i odnosima s javnošću upoznali su se sa značenjem 4P (Product, Place, Price, Promotion). Radi se o marketing mix-u, spoju četiri funkcije koje u kombinaciji služe kao sredstva koji pomažu u izgradnji branda nekog proizvoda i prodaji proizvoda. U savremenom marketingu i prema najnovijim marketinškim saznanjima, umjesto o 4P, govorimo o 6P. (exploring the Fifth and sixth Ps of marketing by Brian Solis) O čemu se zapravo radi? 


Slijedeći američki primjer, kao društva koje ima najrazvijeniju "marketinšku i PR industriju", u današnjim komunikacijskim prilikama moramo posegnuti za petim P koje podrazumijeva ljude (People) i šestim P, svrhom, namjenom (Purpose). Kako to objasniti? Ljudi su zapravo centar svega, svake radnje, svake akcije i ne smiju biti zanemareni. Razumijevanje potreba i očekivanja ljudi inspiriše na jedan element koji često izostaje u modernom poslovanju, a to je empatija.

Upravo empatija nas može učiniti boljima i podstaći nas da težimo višim ciljevima. Poštivanje i razumijevanje ljudi kao individua, a ne samo kao konzumenata koji zapravo čine tržište, uči nas kako da postanemo humaniji, pogotovo jer živimo u dobu kada "brendovi postaju ljudi i ljudi brendovi". A šta to predstavlja "Purpose" ? Jednostavno pojašnjeno, kompanije koje su orijentirane na potrošače imaju višu svrhu nego one koje su fokusirane na vodstvo i profitabilnost, gledajući dugoročno. Servis potrošača treba postojati kako bi usrećio potrošače, a kultura kompanije trebala bi podrazumijevati zadovoljne zaposlenike. 


Pojednostavljeno, investiranjem u ljude i svrhu podstičemo revoluciju u poslovnoj filozofiji, koja vodi ka preobražaju "kulture upravljanja" u vodstvo. Svakako, postoje brojne dileme u svijetu marketinških stručnjaka na temu marketing mixa pa ćemo tako naći na definisanje marketing miksa sa 5, 6, ili 7 P. Stoga, ne bi bilo loše razmisliti o ovim opcijama. 



Nema komentara:

Objavi komentar