2/19/2013

Dobra ideja zlata vrijedi


Dobra ideja zlata vrijedi, posebno danas kad mnogi ostaju bez posla. U želji da pokaže kako se dobrom idejom može daleko dogurati i uspjeti u biznisu, Forbes je podsjetio na neke proizvode na kojima se danas zarađuju milijarde, a koji su u početku bili samo ideja nekog pojedinca, piše Economy.rs. Kompanija Spanax koja proizvodi rublje koje oblikuje telo, utemeljena je 1998. s početnim kapitalom od 5.000 dolara. Danas je vrijedi čak milijardu dolara i njeni proizvodi se mogu naći u 40 zemalja širom svijeta. Sve je krenulo idejom Sare Blakely. Ne želeći da joj se ispod pantalona ocrtava donje rublje, obukla je hulahupke, ali im je prethodno im odsjekla stopala. Tako se osjećala utegnutije pa je odlučila da mora stvoriti proizvod u kojem će se žene osjećati bolje.



Kompanija Kleenex 2011. vrijedila je gotovo šest milijardi dolara, a njeni proizvodi mogu se naći u 150 zemalja širom svijeta. Prvi proizvod napravljen je davne 1920. godine. Iza ideje je stajala firma Kimberly-Clark. Tokom osmišljavanja punjenja za higijenske uloške Kotex, proizvođač je izmijenio mješavinu sastojaka, što je dovelo do nježnijih i mekših uložaka. Kasnije je krenula i proizvodnja maramica Kleenex. Corn Flakes Kellogg’s nastao je 1894. godine. Kellogg je samo na hrani za doručak u Sjedinjenim Državama u 2012. godini zaradio 2,8 milijardi dolara. Danas je to najpopularnija firma u svijetu koja proizvodi žitne pahuljice i smrznutu hranu. Trenutno proizvodnju ima u 18 zemalja svijeta, a ušla je na tržište 180 zemalja. Ovsene pahuljice izumila su braća Kellogg, John i Will. Dogodilo se to nakon što su lonac pun kuhanog žita ostavili da stoji na peći nekoliko dana. Stvorila se smjesa koja je zaudarala na plijesan, no proizvod koji je nastao bio je suh i čvrst. Braća su se riješila plijesni, a od ostatka smjese napravila žitne pahuljice.


Post-It je izumljen 1974. godine. Za one koji ne znaju, reč je o papiriću, najčešće u boji, koji je ljepljiv na vrhu, a koristimo ga za pisanje poruka koje nas podsjećaju šta trebamo da učinimo. Na njima je u prošloj godini zarađeno milijardu dolara, piše Forbes. Osmislio ih je dizajner Art Fry. Naime, frustrirala ga je činjenica da mu dok pjeva sa bendom iz pjesmarice ispadaju papirići kojima je označio stranice. Zato je odlučio da osmisli neki koji bi mogao priljepiti. U tome mu je pomogao izum Whilea Silvera, čije je ljepilo iskoristio za Post-Ite. Frizbi je izumljen 1937. godine, a do 2012. prodano je 300 miliona komada. Napravio ga je Walter Frederick Morrison, a do ideje je došao dok je s devojkom kratio vrijeme čekajući večeru za Dan zahvalnosti. Uzeli su poklopac činije za žitarice pa su se dodavali. Morrison je svoju inovaciju 1955. prodao kompaniji Whom-O, a samo je do 1970. na ime tantijema zaradio pola miliona dolara.


Kroksice (gumene klompe) su se pojavile ne tako davno – 2002. godine. Za samo šest godina na njima je zarađeno nevjerovatnih 900 miliona dolara, a 2011. zarada je dostigla milijardu dolara. Iza njih stoje inovatori Scott Seamans, George B. Boedecker Jr. i Lyndon Duke Hanson. Oni su krstareći po Karibima došli na ideju da naprave obuću za sve ljubitelje jedrenja, koja će svima koji se bave tim sportom omogućiti da se kreću po jahtama, a da ne upadnu u vodu. Prvi put su ih pokazali na jednom sajmu i odmah prodali sve što su donijeli. Slinky je spiralna opruga, igračka koja se proteže i može skočiti gore-dole. Služi i za izvođenje raznih trkova. Izmislio je inženjer Richard James 1943, a prva igračka je prodana dve godine nakon toga. Tačnije, za samo sat vremena prodano je 400 komada. Godine 2012. firma James Industries prodala je u 200 miliona primjeraka. James je na ideju došao dok je radio na nateznim oprugama. Jedna od njih je pala na pod i počela da odskakuje. Tako je nastao Slinky. 


Izvor: Economy.rs

Nema komentara:

Objavi komentar