12/20/2015

Koncept ljepote ženskog tijela u medijima


U posljednje vrijeme se može uočiti određeni pozitivni pomak u prikazu žene i ženskog tijela u medijima, barem  kada se govori o fizičkom izgledu.  Tako imamo i brojne primjere na društvenim mrežama, gdje se promoviše zdrav način života i optimalna tjelesna težina. Svakako i dalje postoje određeni trendovi i obrasci „kako bi žena trebalo da izgleda“, ali može se uočiti i napor da se ta slika ispravi kroz povećan broj kampanja na tu temu. Ipak, kada su mediji u pitanju, može se reći da u ovom slučaju takve kampanje i trendove  ponajviše možemo pronaći na internetu.




Mediji su samo jedno od osnovnih sredstava proizvođenja,održavanja i reproduciranja stereotipa o muškarcima i ženama. Mladi ljudi, pogotovo mlade djevojke, osjećaju snažan pritisak medijskih prikaza koji im sugeriraju da je fizički izgled prioritet jednako kao i osvajanje "pravog" muškarca. Glavna tema većine ženskih časopisa je kako da žena uobliči i modelira sebe kako bi udovoljila muškim potrebama i željama. One se trude dostići ideal anoreksične mršavice i pritom strašno pate ako to nisu u stanju. Ne smijemo zaboraviti da su mediji dio jedne ogromne mašinerije koja ima za cilj ostvariti profit aktiviranjem najdubljih, sveprisutnih i općepoznatih tjeskoba, strahova, želja i nadanja ženske populacije.( http://www.sezamweb.net/hr/mediji/)


Nerijetko se raspravlja i o problemima i primjerima seksističkog oglašavanja koje najčešće iskorištava žensko tijelo na etički neprimjeren način. Iako vlada mišljenje da je seks vrlo interesantan apel koji, osim ciljne skupine, može privući pozornost i većeg dijela javnosti, pitanje je i što se na takav način uopće treba oglašavati. Veliki je raspon proizvoda i usluga koje si time mogu i naškoditi i narušiti svoj imidž. Dvosmislene poruke kao što su: „Neki je vole samo za sebe.“ ili „Neki je vole na stolu.“ mogu kod žena, koje tradicionalno češće kupuju ovakve proizvode, smanjiti želju i namjeru za kupovinom. Osim toga, žene su i sve češći kupci proizvoda tradicionalno oglašavanih muškarcima, kao što su primjerice automobili, pa se s pravom postavlja pitanje smisla ranije pokazanih oglasa. U novije se vrijeme spominje i reguliranje oglašavanja zbog psiholoških poremećaja koje ono može izazvati kod žena koje se povode za različitim mršavim modelima, retuširanim savršenim ljepoticama prikazanim na plakatima i u oglasima. (http://reklamiranje.net/seksizam-oglasavanju-pametno-ili-ne/)




Ipak, u posljednje vrijeme možemo uočiti pozitivne pomake. Tako na primjer kratki film Supervenus Frédérica Doazana, pariskog reditelja i animatora, ispituje iskrivljene parametre savremene ženske ljepote. Uzimajući kao polaznu točku vintage ilustraciju žene iz Anatomskog atlasa s uobičajenom anatomijom ženskog tijela, Doazan u svom naturalističkom filmu kreće na put prema suvremenom idealu ljepote: skalpel, liposukcija, šminka, silikoni, Botox, uklanjanje svih “nepotrebnih” dijelova tijela… Autor tvrdi da zapadnjačko društvo nameće standarde ljepote koji su u neskladu s fizičkim i psihičkim zdravljem. Poremećaji poput anoreksije i ovisnosti o estetskoj kirurgiji te dismorfički poremećaj tijela potiču se i kod muškaraca i kod žena. Time se nameće imidž fizičke potrage za vječnom mladosti. Francuski mediji su opisali ovaj kratki film kao “inteligentni način da se osude načini na koje se diktira moderna ženska ljepota, s kojima se danas žene redovno suočavaju u medijima”.Od svoje premijere, ovaj kratki film prikazan je na brojnim festivalima u Europi i Kanadi. (http://svejed.com/2014/09/sve-zablude-o-idealnom-zenskom-tijelu/) Koncept ženske ljepote mijenjao se kroz vijekove, a za različite kulture imao je i drugačije poimanje. Svi imamo ideju kako su žene izgledale u kom periodu, ali nemamo tačnu predstavu o njihovim proporcijama. Ekipa Buzzfeed-a je pomoću pravih modela pokušala da predstavi na koji način se ženska lepota menjala u poslednjih 3.000 godina.






Također, nedavno je i kampanja "Victoria Secret" je izazvala mnoštvo oprečnih reakcija na internetu, ali kreativci okupljeni u kompaniji za proizvodnju donjeg rublja "Dear Kate" odlučili su da naprave mnogo realističniju reklamu sa pozitivnijim pristupom - za fotografiju su pozirale žene zaposlene u ovoj firmi. "Reklama 'Victoria Secreta' prikazuje deset modela identičnog oblika tela, baš kao da žene trebaju da budu podsećane o homogenoj definiciji ljepote koju nam nameće društvo. Autor ove reklame vjerovatno nije razmišljao o tome kakvu poruku šalje, smatramo ovo izuzetno neodgovornim marketingom. Kao kompanija koja pravi veš za sve devojke, smatramo da možemo bolje. Ovom fotografijom prikazujemo žene koje mediji, moderne kompanije i proizvođači odjeće često zanemaruju, a imamo za cilj da budemo realni i prikažemo mnoštvo različitih oblika tijela", poručile su žene iz kompanije "Dear Kate".




Može se zapaziti i novi način izbora modela u reklamnim kampanjama gdje modni svijet sve više prihvaća jedinstvenost te određene osobitosti koje smo do jučer zvali nedostacima ili manama. Svakako, dosta je prostora za razmatranje pozadine ovog trenda, ali u svakom slučaju neuobičajeni modeli koje se ne boje biti drugačije i koje polako, ali hrabro osvajaju modne piste i kampanje, donose sa sobom jedan novi pogled na tijelo i kompleksnost života uopće. Chantelle Slays ili Winnie Harlow, kako joj je pravo ime ima vitiligo, a s obzirom da je njena boja kože crna, to je stanje dodatno istaknuto. Međutim, ovaj model i manekenka u usponu, cijeli život odlučno se borila protiv negativne percepcije koju neki mogu imati o njoj.




Karijera prosječnog modela ne traje duže od 40-e. U industriji, opsjednutoj mladošću, ljepotom i snagom,Daphne je kao najstariji britanski model, izazvala sistem i potukla ga. 
Pokazala je da ljepota leži u ljudima različitih životnih doba.Ova sasvim nekonvencionalna baka iza sebe ima karijeru dugu 60 godina, a danas s 85 godina s jednakom gracioznošću nosi revije za brendove Dolce & Gabbana,Tata-Naka and Michiko Koshino. Nimalo manje bitne nisu ni reklame za Niveu i Olay. Priznaje kako svoj izgled duguje isključivo dobrim genima i veselom duhu. Nikada se nije podvrgavala estetskim operacijama, botoxu ili faceliftingu jer misli da su nepotreban trošak, a čak nije ni neka ljubiteljica krema. Kaže kako se nikad nije zamarala beauty preparatima ikakve vrste, dok dugu kosu, koju tu i tamo oboji u plavo, nosi jer joj se ne da zamarati čestim odlascima frizeru,  a to je svakako i jeftiniji izbor, šali se Daphne.



Kada su je u jednom intervjuu pitali je li se bojala starenja budući da se bavi poslom modela, ona je iskreno odgovorila: 

„To će se ionako dogoditi, stoga zašto se brinuti. Moja se generacija dobro nosi s tim. Danas se ljudi stalno žale oko nečega. Ja nastojim biti pozitivna,  a ne mrzovoljna. Recimo, razvila sam glaukom, ali kapi koje moram stavljati u svoje oči su učinile to da mi trepavice rastu brže i bujnije. Tako da uvijek postoji dobra strana“.

Ne bi bilo loše prisjetiti se toga kada sljedeći put budete kritični prema sebi, svom tijelu, ljepoti ili godinama: Uvijek postoji dobra strana.



Nema komentara:

Objavi komentar