Termine digitalne pridošlice i digitalni urođenici je 2001. uveo Marc Prensky u svom radu 'Digitalni urođenici, digitalne pridošlice'. Pri tome je situaciju u školstvu opisao kako sistem koji se sastoji od učenika – digitalnih urođenika (osoba koje su odrasle s tehnologijom) i nastavnika – digitalnih pridošlica (osoba koje su odrasle prije digitalnog doba, pa su u digitalnom svijetu – pridošlice/imigranti).
Pew Research Center je objavio novo istraživanje koje ispituje ponašanje tinejdžera na društvenim medijima, te odnos spram zaštite privatnosti. Ako se pitate zbog čega je to važno, odgovor je jednostavan: za mlade to je jednostavno način života. Tinejdžeri danas su tzv. digitalni urođenici.
Prema ovom istraživanju za mlađe generacije
privatnost ne predstavlja mnogo, dok se starije generacije prema privatnosti
odnose gotovo kao prema svetinji, nečemu vrijednom zaštite. Tinejdžeri danas, sve više, možemo kazati, žele pozornost
masa. Zaštita privatnosti sada
je nešto što moraju naučiti na teži način. Prema Pew, tinejdžeri današnjice,
podijelili su više informacija o sebi na društvenim medijima nego ikada prije. 91% postavljaju
svoje slike, u odnosu na 79% u 2006. 71% postavljaju naziv škole, u odnosu na
49%. 71% postavljaju grad ili mjesto gdje žive, u odnosu na 61%. 53%
postavljaju svoje e-mail adrese, u odnosu na 29%. 20% postavljaju svoj broj
mobitela, u odnosu na 2%. Iz ovih podataka jasno se vidi erozija
privatnost i uspon publiciteta. (MarktingLand)
Ono što nije
uključeno u ovu studiju je kako tinejdžeri koriste Tumblr, Instagram i
Snapchat. To je ključni element koji nedostaje ovoj studiji. Također, zapanjujući
su podaci o porastu isticanja vlastitog lika na društvenim mrežama, pa je tako
28. decembra 2012. Godine u 23:00 sata bilo objavljenih nevjerovatnih 72,6
milijuna autoportreta. Privatnost, kakvu su poznavale starije generacije, danas
izumire u društvu. Danas, smatraju stručnjaci, zajedno sa tinejdžerima-digitalnim
urođenicima, postajemo sve više jedna nova generacija- generacija C (connected).
Više o ovoj temi na www.briansolis.com.
Nema komentara:
Objavi komentar